הניקוי השלם - סדנאות ניקוי רעלים

3 שבועות של סדנה מושלמת בשיתוף "ברא צמחים"

קראו עוד...

חיזוק חיסוני, שפעת על פי האיורוודה

חיזוק חיסוני – נלחמים בשפעת עפי האיורודה


האיורוודה, הרפואה ההודית המסותית הינה בת למעלה מ 5000 שנה ונלמדת כיום בצורה אקדמאית באוניברסיטאות בהודו ובמכללת רידמן בישראל.
הלומדים והמטופלים באיורוודה, זוכים לתועלת ומרפא בעזרת האיורוודה מאחר ולמדים כיצד לראות את עולמנו וגופינו בדרך "שונה" במקצת ועמוקה יותר, ברובד היסודות אשר מרכיבים את היקום.
האיורוודה מסבירה כי היקום, הטבע והאדם נשלטים ע"י ביו אנרגיות, יסודות או אלמנטים אשר מוכרים כ: מרחב, אוויר, אש, מים ואדמה. יסודות אלו מכתיבים את פעולות גופינו. האיורוודה מושתת על הבנת דרכם ומהלכם של היסודות, ראיה של איזונם או חוסר האיזון בגופינו ושאיפה לריפוי ואיזון של אותם יסודות ניתן לרפא ולשמר על בריאותינו.
האיורוודה מדגישה את עיקרון השמירה על הבריאות, את תיחזוק הגוף בצורה נאותה לבל יחלה ולא רק את הריפוי במחלות. שתי העקרונות המובילים בשמירה על הבריאות או מניעת מחלות הם אורח חיים ותזונה. עקרונות אלו הם הבסיס לאיזון והרמוניה גופנית נפשית וכך גם במניעת מחלות.
בסתיו ובתחילת החורף, עונות מעבר, הגוף נחלש. אלמנט האוויר שולט והאדמה והמים מתגברים. זמן של שינוי הינו זמן בו אנו נדרשים לתת תשומת לב יתרה לתחזוק גופינו.
השפעת, מתחילה להיות נפוצה יותר ויתר בזמן זה. לא בגלל התגברות החיידק, אלא בגלל חולשה של הגוף, אשר נדבק ביתר קלות.
חשבו לציין כי עוצמתה של מע' החיסון הינה פונקציה של בריאות כללית ובריאות מערכות רבות בגוף, מע' העיכול, הכבד, זרימת הדם וכמובן חוסננו הנפשי.
בכדי לתחזק את הגוף כראוי לקראת עונות אלו מפני השפעת:
• התבוננות על אורחות חיינו, האם אנו ישנים מספיק ומעניקים לגוף מנוחה להתרעננות, האם אנו חיים במתח או לחץ מתמיד, האם אנו בעומס נפשי, האם אנו מתאפקים מלאפשר לגוף את צרכיו (מתאפקים מלתת שתן במקומות מסוימים, צואה, מתאפקים מלהתעטש או לבכות וכך כל צורך טבעי אחר). כל אלו בפרוש מחלישים את מערכת החיסון.
• מערכת החיסון מתחילה ממע' העיכול. עיכול לא תקין (עצירות, שלשול, גזים, כבדות אחרי האוגל וכו') מצביעים על עיכול חלש ומפה מתחילה חולשת הגוף, הוא אינו מעכל וסופג כראוי ורעלים נוצרים וגודשים את ערוצי הגוף, מפריעים לזרימת אנרגיית החיים (פראנה) ומחלישים את מע' החיסון.
• מקלחות חמות וקרות לסירוגין מזרימות את הדם ומחזקות את הגוך, ניתן להוסיף קרצוף עם ספוג גס.
כללי תזונה נכונה לקראת העונות הללו ולחיזוק חיסוני:
o אכילה שגרתית – הגוף אוהב שיגרה, מתפקד טוב כאשר יודע מה מצפה לו וללא הפתעות. אכלו 3 ארוחות ביום ו 2 ארוחות ביניים קטנות (פרי...) ותנו למע' העיכול מנוחה של שעתיים לפחות כל עם, אכלו בשעות אכילה קבועות!
o ארוחת בוקר היא החשובה ביום! אכלו ארוחת בוקר טובה ומלאה!
o ארוחת ערב, האחרונה תהיה לפחות 3 שעות לפני השינה ואיכותה תהיה קלה ופשוטה (ללא מזונות כבדים, בשר, מוצרי חלב, בצקים רבים). מרק ודגן כלשהוא מרכיבים ארוחת ערב טובה!
o מלאו 2/3 מקיבתכם! מילוי הקיבה יתר על המידה יביא לחולשה של מע' העיכול והגוף.
o אכלו לאט וללא היסח דעת! אכילה מהירה מונעת ספיגה ראויה!
o אכלו מזונות מלאים וקרובים למקורם הטבעי, אורז מלא, חיטה מלאה... המעיטו במזונות משומרים, קפואים, מלאים בכימיקלים, חומרי שימור, טעם וריח...
o הימנעו ממזון או שתייה קרה, גלידות, שתייה קרה, ירקות קרים מן המקרר, פירות קרים! הקור מחליש את מע' העיכול! הרבו במזון מאודה, אפוי, מבושל קלות מזון כזה מגביר את "אש העיכול" ונחשב מזון קל לעיכול.
o לגמו מים חמימים לאורך היום כשתייה. מים חמימים הם דרך יעילה ופשוטה לחזק את מע' העיכול!
o מזונות שכדי להימנע: מוצרי חלב, סוכר ומזונות מלאי סוכר) סוכר מחליש את מע' החיסון!), פירות רבים מדי, בשר אדום, בשר כבש, בוטנים, תירס, נשנושים מלוחים (חטיפים), תפוח אדמה, חיטה, מזון משומר, מזון מטוגן
o מזונות שכדי לאכול ומחזקים את הגוף: שום, אצות, בצל, בצל ירוק, כרישה, עירית, ירקות! ובפרט ירקות עליים ירוקים, בטטה, גזר, פלפל אדום, קטניות ובפרט עדשים וחומוס, מרק עוף, יוגורט ביו, אורז מלא, קינואה
o תבלו את המזון בתבלינים מחממים (אך לא חריפים מדי אשר מחלישים את גופנו).
• שתו תה מצמחי מרפא (צמחי תבלין) המשפרים את העיכול ומחזקים את מע' החיסון: ג'ינג'ר, קינמון, הל, ציפורן,טימין (קורנית), בזיליקום, רוזמרין, זוטא, מרווה, אורגנו, עלי דפנה.
• ישנם צמחי מרפא אשר ניתנים בשגרה לחיזוק מע' החיסון. ניתן להשיגם בחנויות טבע ואצל מטפלים וסוחרי צמחים: ויטניה סומניפרה (אשווגנדה), אמבליקה אופישונליס (אמלקי, אסטרגלוס, ליקוריש, פלפל ארוך (פיפאלי)
o כפית של כורכום יחד עם קמצוץ פלפל שחור מעורבב עם מעט דבש. לקחת פעמיים ביום על קיבה ריקה עם מים חמימים.
o תה לחיזוק חיסוני: 1/4 כפית אבקת ליקוריש, 1/4 כפית ג'ינג'ר יבש או טרי מגורר, 1/4 כפית אבקת קינמון, 1/4 כפית טימין. לחלוט בשתי כוסות מים רותחים, לסנן ולשתות במהלך היום.
• השתמשו בשמנים נדיפים המחזקים את המערכת החיסונית, טפטפו כמה טיפות (עד 15 סה"כ) במבער שמנים (ניתן להשיג בחנויות הטבע והעידן החדש) או טפטפו כמה טיפות על הכרית, מהשמנים הבאים: קורנית, אקליפטוס, אורן, קמומיל, לוונדר, ארז, ברוש, מיורם מתוק, ער אציל.
לחיזוק בזמן מחלה והחלמה מהירה יותר מומלץ לעקוב אחרי כל ההנחיות הקודמות בתוספת:
• קחו מנוחה מוחלטת, תנו לגוף להיות חולה ולהחלים!
• נסו להימנע ממזון, צום בזמן מחלה הינו אחת התרופות העוצמתיות ביותר, אם מתקשים בצום ממזון אפשר להיזון ממרק ירקות ואורז אשר בושל הרבה זמן במים. מנוחה לעיכול מאפשרת לגוף להפנות את משאביו לריפוי!
• שתו מים חמים או תם חם המורכב מהצמחים שהוזכרו קודם.
• ישנם צמחי מרפא רבים המחזקים ומעוררים את מערכת החיסון. הצמחים הללו עוצמתיים ביותר על כן מומלץ להיוועץ באיש מקצוע לפני נטילתם: אנדוגרפיס, אכינצאה, סמבוק שחור, פרופוליס, מור, ברבריס, טינוספרה קורדיפוליה (גודוצ'י) ועוד...
• לא איורוודי אך עובד: ויטמין C 2000 מ"ג ביום (למניעה ותחזוק 1000 מ"ג ביום)

לבריאות!