top of page
  • Igal Kutin

סיידר אש לחיזוק מערכת החיסון והגברת החום הפנימי

חודשי החורף נחשבים לעונה בה אנו מועדים יותר למחלות כמו צינון ושפעת וזאת בגלל הקור. הקור מחליש את הגוף שלנו והופך אותנו חשופים יותר לחיידקים וירוסים וכו'. אך המערכת החיסונית שלנו עלולה להיות רגישה לזיהומים כל השנה. צריכת מזון המאזן קור ותמיכה באורח חיים תומך חיסון מועילות לאורך כל השנה. כאן נכנס מתכון נהדר לסיידר אש – משקה עוצמתי לחיזוק מערכת החיסון בחורף ובכל עונה.


טעמי סיידר אש, חזקים ולא נעימים ועם זאת הוא יעיל ביותר, ולכן זו מרקחת חיונית לשמור לנו במזווה.

מה הופך סיידר אש לחזק כל כך? ראשית, מרכיביו העיקריים הם שורשים, אשר כולם מכילים פיטוכימיקלים המגנים עליהם מפני הסביבה המאתגרת מתחת לאדמה. כאשר אנו צורכים את השורשים הללו, אנו מקבלים גם את ההגנה הזו! בואו נסתכל באופן מפורט על מה שיש במתכון לסיידר האש שלנו.

חזרת: שורש מריר זה אנטי דלקתי מאוד, מגביר את זרימת הדם ואת זרימת הדם, מסייע לניקוי הסינוסים ובעל תכונות אנטי סרטניות בשל תכולתו של גלוקוזינולטים, משפחה של תרכובות המנטרלות תאים סרטניים ועוזרות לנו לנקות רעלים.

בצל: מכיל חומר הנקרא אוניון A, המסייע במלחמה בדלקת ותומך במערכת החיסון ומעצים אותה במגוון דרכים. בצל מכיל גם תרכובות אנטי בקטריאליות ואנטי-ויראליות כמו גופרית. בצל הוא מקור טוב לוויטמין C, פלבנואיד הנקרא קוורצטין, נוגד חמצון חזק המגן על התאים שלנו מפני נזק ובעל תכונות להילחם בשפעת.

שום: לשום תכונות אנטי בקטריאליות, אנטי פטרייתיות ואנטי ויראליות חזקות. שום שימש לאורך ההיסטוריה כדי להדוף זיהומים, ולאחרונה מדענים גילו שצריכת שום כאשר חולים משפרת את תפקוד תאי החיסון, מפחיתה את תסמיני ההצטננות ומפחיתה את חומרת ההצטננות והשפעת.

ג'ינג'ר: אם סובלים מבחילה, ג'ינג'ר מרגיע את הבטן – מערכת העיכול ומפחית בחילה. הוא מכיל גם תרכובות אנטי דלקתיות הנקראות ג'ינג'רולים, שהן תרכובות חזקות המורידות תגובות דלקת. בנוסף ג'ינג'ר טרי יכול למנוע הווירוסים בדרכי הנשימה שלנו, להפחית לחות המצטברת במערכת הנשימה, לחמם את הגוף ולשפר זרימת דם.


קאיין: תבלין חזק לטיפול. קאיין מסייע בהגברת זרימת הדם, הפחתת דלקת וכאב, תמיכה בחסינות וגודש של ליחה במערכת הנשימה.


חומץ תפוחים: כמזון מותסס, חומץ תפוחים עוזר בשיפור העיכול ובמערכת החיסון.


דבש גולמי: נוסף לאחר תהליך התמיסה כדי להמתיק את הטעם המר של סיידר האש, דבש גולמי הוא ממתיק טבעי המכיל תכונות אנטי בקטריאליות ואנטי מיקרוביאליות.


מצרכים וחומרים:

* צנצנת זכוכית רחבה, 500 מ"ל או 1 ליטר / (שימו לב: על החומרים שלכם למלא את הצנצנת בערך באמצע הדרך)

* מסננת רשת או בד גבינה

* קערה בינונית

* קרש חיתוך

* סַכִּין



המתכון לסיידר אש מבוסס על יחסים, כך שתוכלו לשנות אותו באופן שיתאים לצרכים שלכם או כמה סיידר אש תרצו. זה מתכון גמיש! שימו לב למושג חלק – זה יכול להיות כף / 2 כפות וכו'.

* 1 חלק שום

* 1 חלק חזרת

* 1 חלק שורש כורכום טרי (במידה וישנו לרכישה ובמידה ואין 1 חלק אבקת שורש כורכום)

* 1 חלק מקלות קינמון שבורים

* 1 חלק בצל סגול או ללבן

* 1/2 חלק ג'ינג'ר טרי

* קורט אבקת פלפל קאיין (או יותר אם את/ה יכול לסבול את זה)

* חומץ תפוחים אורגני, מספיק כדי לכסות את כל המרכיבים

* דבש - לפי הטעם


הכנה:

קצצו שום טרי, בצל וחזרת לחתיכות קטנות. תנו להם לשבת 5-10 דקות להפעלת המרכיבים בשום ובצל לאחר הקיצוץ. גרדו ג'ינג'ר וכורכום טריים. הוסיפו את השום, הבצל, הכורכום, הקינמון, חזרת והג'ינג'ר לצנצנת. עליהם למלא את הצנצנת עד מחציתה.


כסו את החומרים בחומץ תפוחים (שמרו על חומץ כשלושה עד שלושה סנטימטרים מעל השורשים) והוסיפו קאיין. סגרו את הצנצנת במכסה ונערו היטב. תייגו את הצנצנת באמצעות נייר דבק וציינו את שם המתכון והתאריך. תנו לצנצנת לשבת במקום קריר וחשוך למשך שבועיים ואף יותר. הניחו את המסננת או בד הגבינה שלכם מעל הקערה, ואז סננו וזרקו עשבי תיבול שהוצאו. הוסיפו דבש לפי הטעם בעת ההגשה.

*אפשר להוסיף למתכון גרגרי פלפל שחור גרוסים


כיצד להשתמש בסיידר אש

כמניעה: אם יש ביכולתך להתמודד עם זה, 1 כפית כל יום יחד עם מים או מיץ תהיה חיזוק נהדר לשמירה על מערכת החיסון שלך חזקה. כתרופה נגד הצטננות ושפעת: אם בתחושה שלך כבר הצטננת או חלית, אפשר לקחת כפית קטנה 2-4 פעמים מדי יום.

229 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page