top of page
  • Igal Kutin

ארבעת היתרונות הגדולים של צום מיצים על הבריאות שלנו

גיליתי את הצום לפני שנים רבות וחלקכם יודעים כי אני מייחס לצום, ובפרט לצום מיצים, סגולות רבות לריפוי מחלות ומצבים בריאותיים ועשיית שינוי אמתי בגופינו ואף נפשנו. אני כותב על זה לעתים קרובות ומדבר ומרצה על זה כל הזמן ותמיד מצהיר בלב שלום כי צום, לדעתי ולדעת מומחים גדולים ממני, הוא הדרך העוצמתית והיעילה ביותר לחולל ריפוי ושינוי בגוף. היופי והעוצמה בצום טמונים גם בעובדה כי לאחר הפעם הראשונה, לאחר שלמדנו כיצד עושים צום נכון ויעיל ואף חווינו זאת על גופנו, הכלי הזה זמין לנו כל הזמן, בכל עת, אינו מצריך הכנות מסובכות, זול ואפילו חינמי לכולם. פשוט ליישום – מה עוד אפשר לבקש.


ישנם צומות שונים, צום יומי לסירוגין, צום מים, צום על מזון אחד וצום מיצים. אני בהחלט חושב כי צום מיצים הוא היעיל ביותר. ישנם יתרונות רבים לצום מיצים, אך אפרט 4 מרכזיים לדעתי:


1. שפע של חומרי הזנה

מיץ הוא פצצה של ויטמינים, נוגדי חימצון, מינרלים, פיטו-כימיקלים שונים ואף חלבונים וחומצות שומן. מיץ הוא המיצוי האופטימלי של הירקות והפירות שהם בעצם, מקורות אנרגיית החיים המרכזיים בתזונה שלנו. כאשר אנו סוחטים את הירקות והפירות, אנו משליכים את הסיבים שהם רוב המשקל של הירק/פרי. למרות שסיבים הם חיוניים לבריאותנו ובריאות מערכת העיכול, ואני כמובן ממליץ לצרוך סיבים ובכמות גדולה במהלך היום יום, ישנו יתרון רב לתהליך שכזה שאינו מערב סיבים כלל. ישנם כאלו אשר מערכת העיכול שלהם מתקשה בפירוק סיבים וסיבים עלולים אף להזיק להם כמו במקרים של מעי רגיז, דלקות מערכת עיכול ועוד. סיבים גם מפריעים מעט לספיגת כל החומרים החיוניים ומאתגרים את מערכת העיכול, הנדרשת למאמץ רב על מנת לפרק אותם. בזמן צום נטול סיבים, מערכת העיכול זוכה למנוחה, אין מאמץ כלל והיא פנויה לגמרי לתהליכי ניקוי רעלים ופסולת והתחדשות של התאים (זה חשוב במיוחד במקרים של דלקות מעיים).


מיץ אינו דורש עיכול והוא נספג תוך דקות ספורות אל זרם הדם ללא מאמץ מיותר של מערכת העיכול. עובדה זו מאפשרת למערכת העיכול לנוח ולהשתקם ולגוף לזכות בשפע אדיר וספיגה מלאה של אותם חומרים חיוניים! מיץ הוא המולטי-ויטמין ומולטי-מינרל הטוב ביותר שהטבע יצר. אני מעדיף אותו בכל יום על תוספים סינטטיים של ויטמינים ומינרלים.


בצום מיצים אנו זוכים לשפע הזה כל יום בכמות אדירה והגוף זוכה לקבל את מיטב החומרים החיוניים ישר לדם ללא מאמץ. העצמה של פעולות הניקוי והטיהור שלו, מעניקות למערכות הגוף את המנוחה וההזנה הראויות להן.


2. המים הנמצאים במיץ הם המים הטובים ביותר שקיימים

הנוזלים הנמצאים במיץ ירקות הם המים הטובים ביותר לגופינו. הם מעלים את פעילות המיטוכונדריה בתאים – המקום בו נוצרת האנרגיה שלנו. ראו מאמר על מי EZ – המים הנמצאים במיץ ירקות והתועלת שלהם לגוף.


ארבעת היתרונות הגדולים של צום מיצים.
מיץ ירקות - מולטי-ויטמין ומולטי-מינרל של הטבע.

3. גלוטתיון

גלוטתיון הוא נוגד חימצון טבעי החזק והחיוני ביותר לגופינו, המיוצר בעיקר ע"י הכבד. כנוגד חימצון עוצמתי כל כך הוא חיוני לניטרול רעלים ומזהמים אחרים בגופינו, לשיקום פגיעות בתאי הגוף, תאי הכבד ואף המוח, לניטרול רדיקלים חופשיים (חומרים המחמצנים את התאים ופוגעים בתפקוד הרקמות), חיוני בחילוף חומרים של ברזל ולסילוק וטיפול בתאים סרטניים.


הגלוטתיון נוצר על ידי הגוף ונמצא באופן טבעי במזונות המכילים גופרית, כגון ירקות מצליבים - אספרגוס (המכילים את הגלוטתיון ביותר), ברוקולי, כרוב, כרוב, כרובית, גרגר הנחלים, בצל, פפאיה, פטריות, תרד ועלים ירוקים אחרים.

למרות שהגוף מייצר גלוטתיון, רעלנים הנגרמים על ידי זיהום, חומרי הדברה, חומרים משמרים, מזונות מעובדים / בחירות תזונה גרועות, זיהום, מתח, דלקות וקרינה (עודפי צפייה בטלוויזיה ושימוש רב בטלפונים ניידים מגבירים את החשיפה לקרינה שלך) עלולים לפגוע ביצור גלוטתיון. לאחר ירידה ברמת הגלוטתיון, תאים נפגעים עקב לחץ חמצוני ורדיקלים חופשיים. הכבד הופך להיות עמוס, צפוף, פגום. לשם ייצור גלוטתיון אנו נזקקים לחומרים אחרים הנמצאים בשפע בירקות ופירות כמו ויטמין C, פלבנואידים, מגנזיום ועוד.


4. אוטופאגיה

לגופנו מנגנון מופלא הקרוי "אוטופאגיה". משמעות המילה היא בליעה עצמית. מנגנון זה, הקיים בכל תא ותא, הנו מנגנון אקולוגי– בו מרכיב של התא (אוטופאגזום) מזהה פסולת ורעלים בתוך התא, יודע "לבלוע" אותם ולהעבירם למרכיב אחר (ליזוזום) היודע לפרק ולמחזר מחדש את הפסולת. זהו מנגנון חשוב ביותר בכדי לשמור על בריאות התאים שלנו, ואחד המפתחות למניעה וריפוי של גידולים, סרטן, מחלות של המוח ומחלות דלקתיות כרוניות. ב-2016 זכה היפני יושינורי אהוסומי בפרס נובל לרפואה על גילויים בתחום זה.


מנגנון חשוב זה אחראי על סילוק רעלים וחומרים הפוגעים בתאים שלנו, אחראי על סילוק מרכיבים דלקתיים מהתאים שלנו ומחקרים חדשים מראים כי מנגנון זה הוא מפתח למניעה וטיפול במצבים כמו סרטן, מחלות אוטו-אימוניות, דלקות כרוניות, סכרת ומחלות לב. בעצם זהו המנגנון בגוף לסילוק רעלים ושיקום תאים!


צום מיצים הוא הדרך הטובה ביותר להעצים מנגנון זה - מנגנון מתקן תאים. בעבודה מקיפה אשר סקרה מחקרים מדעיים רבים בנושא והתפרסמה ב-2018, ציינו החוקרים כי "המסקנות והעבודות מצביעות בצורה מרשימה ומדהימה כי תהליך אוטופאגיה מועצם ביותר בזמן צום ברקמות ומערכות שונות בגוף" לקריאת המחקר לחצו כאן.

צום יעיל יכול להיות יום אחד אולם ההמלצה הגורפת היא ל-3 עד 10 ימים.

526 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page