top of page
  • igalkutin

מחקרים מראים: צום הוא דרך עוצמתית להילחם בתאים סרטניים בגוף

עודכן: 31 בינו׳

צום כפרקטיקה רפואית נמצאת בידי האדם משחר ההיסטוריה, צום היא כנראה דרך הריפוי העתיקה בעולם ובפועל כל תרבות רפואית מסורתית עתיקה (רפואה הודית, רפואה סינית, רפואה מוסלמית – יונאני, רפואה יוונית עתיקה, רמב"ם), כל תרבות דתית – רוחנית, יהדות, איסלם, נצרות, הינדו, בודהיזם, תרבויות מסורתיות בדרום וצפון אמריקה ועוד... – כולם צמים לטיהור גופני ורוחני ולריפוי גופני ונפשי.


כיום צום היא שיטה נחקרת בצורה נרחבת והולכת (מספר הפרסומים ב PUBMED :  למעלה מ 190,000), פרס נובל לרפואה בשנת 2016 ניתן למדען יפני אשר התמקד בתהליך אוטופאגיה המתרחש בתא ובא לתקן ולנקות את התא, תהליך זה מתרחש בעיקר בזמן צום.


אנו יודעים בצורה מאד טובה ומדויקת על התהליכים הביולוגים המתרחשים בגוף בעת צום – והמסקנות וההבנות הן לא פחות ממדהימות, תהליכים מעמיקים ביותר של ריפוי תאים וניקוי תאים פגועים ורעלים מתרחשים ביתר שאת בזמן צום.


כיום רוב המחקר הנרחב מתמקד בשילוב של צום בתהליכי ריפוי של סרטן. מספר העבודות המפורסמות ב PUBMED בנושא: למעלה מ 70,000.


עבודה מאד מעמיקה אשר התפרסמה במגזין רפואי מכובד מאד LANCET – צום כמרעיב את הסרטן  https://www.thelancet.com/journals/lanonc/article/PIIS1470-2045(17)30196-1/fulltext


המחקרים מראים חד משמעית כי שילוב של צום בתוך תהליכי טיפולים, תהליכי ריפוי של סרטן – מורידים את תופעות הלוואי של הטיפול הקונבנציונאלי יחד עם עובדה מוצקה כי צום מייעל את אותם טיפולים כימותרפיים והקרנות.  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6530042/


מחקרים מראים בדיוק רב כיצד צום הורג! תאים סרטניים (IN VITRO).

ראו מחקר זה בוא כותבים החוקרים כי צום בשילוב כימותרפיה מראה תוצאות מאד מעודדות וממליצים להמשיך ולחקור נושא זה:  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30327499


במחקר הנ"ל משנת 2012 בדקו החוקרים 17 סוגים שונים של תאים סרטניים עם צום והראו חד משמעית כי צום יעיל באותה מידה כמו כימותרפיה לחיסול תאים סרטניים (שימו לב – מחקר זה נעשה רק על תאים מעבדה ), יתרה מכך – כאשר שילוב החוקרים צום יחד עם כימותרפיה בעכברים עם נוירובלסטומה (סרטן במערכת העצבים) ההשפעה של השילוב היתה טובה יותר מכל אחד מהם לבד והעניקה ריפוי מלא!   https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22323820


במחקר הזה אשר התפרסם במגזין מכובד בנושא ביולוגיה תאית, קובעים החוקרים כי צום של 72 שעות גרם להתחדשות של תאי גזע וליצירה של תאי דם לבנים  ואחרים במערכת החיסון, כמו כן חידש הצום ועורר (המריץ) פעילות טבעית של הגוף - "נוגדת ומגינה" מתאים סרטניים כמו מוות תאי מתכונן (אפופטוזיס) ולבסוף הראו כי צום הוריד בצורה משמעותית חומרים המעודדים גדילה של תאים סרטנים כמו IGF1    https://blog.cirm.ca.gov/tag/fasting/


לכתבה על צום וסרטן:


מחקרים רבים מאד יצאים בשנים האחרונות על התועלת של צום  בתהליכי ריפוי ומניעה מסרטן. חוקרים ועבודות רבות מראים מגוון מנגנונים שונים בהם צום מביא את הגוף למצב של מלחמה בתאים סרטניים.

מחקרים רבים מציינים כי צום בשילוב כימותרפיה מייעל את הטיפול הכימי ומוריד בצורה משמעותית את תופעות הלוואי!- רווח נקי!


צום – השיטה העתיקה בעולם לריפוי! והיופי – הזולה ביותר (לא משלמים למטפלים / תוספים וכו'), הפשוטה ביותר, תמיד תמיד זמינה בכל מקום ובכל מצב וללא ספק העוצמתית ביותר!

צום הוא סכין המנתחים של הטבע – צום מביא את גופינו לתהליכי ריפוי עמוקים מאד, היום גם החוקרים – אנשי המדע יכולים להסביר את התועלת הרבה שבצום למחלות שונות.

ו... מאד קל ללמוד איך לצום...


המנגנונים הרבים בהם פועל צום כעזרה לגוף בהתמודדות וריפוי סרטן מרתקים. צום מפעיל מספר רב של תהליכים טבעיים בגוף, תהליכי ניקוי רעלים העמוקים ביותר ותהליכים המחלישים את תאי הסרטן ומתישים אותם, יחד עם זאת צום מפעיל ומעצים תהליכי תיקון תאים רבים היודעים לזהות תאי סרטניים ולחסלם.


ישנם מחקרים רבים מאד על צום וסרטן, ויותר מכך מחקרים רבים על התועלת שבצום, אולם אני תמיד נשאל האם צום הוא דבר בטוח, אז תשובתי היא חד משמעית! כן! במידה ונעשה בליווי והתאמת הצום ע"י איש מקצוע.

ולמרות זאת, 2 מחקרים המראים כמה צום הוא דבר בטוח כפרקטיקה ריפוי, במחקר שני נעשה על חולי סרטן שלקחו כימותרפיה וצמו 72-24 שעות לפני הטיפול, התוצאות היו מעודדות ביותר, הצום היה בטוח עם כמעט אפס תופעות לוואי (מעט רעב, מעט תחושת ריחוף), תופעות הלוואי של הטיפול ירדו בצורה משמעותית והאפקטיביות של הטיפול עלתה.


ולמעמיקים בביולוגיה, עוד כמה מחקרים בכדי לצלול לעומק:


בהצלחה ולבריאות

75 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page